Sytuacje w życiu są różne. Czasami szukamy pracy, bo mamy przysłowiowy nóż na gardle, a czasami szukamy, bo w sytuacji, w której jesteś...

Jakich warto używać słów w procesie rekrutacji?




Sytuacje w życiu są różne. Czasami szukamy pracy, bo mamy przysłowiowy nóż na gardle, a czasami szukamy, bo w sytuacji, w której jesteśmy, coś nam nie odpowiada. Nie dogadujemy się z szefem, atmosfera staje się zbyt toksyczna, za mało zarabiamy. Niezależnie od powodu możesz zwiększyć swoje szanse na powodzenie w procesie szukania pracy.

Warto się do tego przygotować. Zrobić wszystko, co jest po Twojej stronie i na co masz wpływ! Wpływ z pewnością masz na słownictwo, którym się posługujesz w procesie poszukiwania pracy.



Mawia się, że słowa mają moc. Dlatego warto zwrócić uwagę, na słowa  pisząc CV, List motywacyjny lub podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

W CV, liście motywacyjnym, ofercie handlowej, podczas rozmowy kwalifikacyjnej, biznesowej używaj takich słów, które niosą ze sobą przesłanie sukcesu. Wykorzystuj do tego czasowniki dokonane – to świadczy o wyniku.

Pracodawca nie zatrudni Cię po to, abyś coś robił, ale abyś coś ZROBIŁ. Dlatego warto być konkretnym i używać takich słów, które sprzedają, mówią o wyniku. Aby Twoje CV, LM, rozmowa kwalifikacyjna, biznesowa przyniosła oczekiwane rezultaty, wskazane jest opieranie się na faktach. Powołuj się przy tym na danych i liczbach.




Dopiero kiedy przedstawisz konkretne argumenty, sprawisz wrażenie eksperta, w tym, co robisz, a nie wtedy, gdy chwalisz się, nie podając żadnych dowodów. Jakie słowa mogą Ci w tym pomóc? Takie, które mówią o tworzeniu, wzroście, osiąganiu wyników i sukcesach.

Oto przykłady takich słów:

⬈Stworzenie od podstaw
⬈Nadzorowanie/zarządzanie
⬈Wygenerowanie
⬈Udoskonalenie
⬈Ustanowienie procedury
⬈Podwojenie przychodów
⬈Zredukowanie kosztów
⬈Zwiększenie zysków o…
⬈Doprowadzenie do szybkiego wzrostu
⬈Przeprowadzenie negocjacji…
⬈Rozwiązanie problemu

Przykłady słów, które wzbudzą zaufanie do Twojej osoby  to:

⬈Jestem pewien
⬈Jestem przekonany
⬈Rozwiązanie
⬈Łatwy
⬈Dojść do celu
⬈Rozwój

Warto również wykorzystać taki zwrot jak:

⬈Kiedy będę pracował

Warto, więc używać takich słów, które mogą rozwiązać problem pracodawcy, klienta, kontrahenta. Dzięki temu promujesz największą wartość – Ciebie. Umiejętnie dobieraj słowa, dzięki którym możesz osiągnąć swój sukces.